Παρασκευή 24 Απριλίου 2020

Με αφορμή ένα mail που έλαβα από δύο εκπαιδευτές του Δημοσίου ΙΕΚ Κορυδαλλού...




...στο οποίο φοιτώ, ως απάντηση στην επιστολή που έστειλα στον Σύλλογο Σπουδαστών Δημοσίων ΙΕΚ Αττικής, θέλω να εκφράσω κάποιες σκέψεις.


Αξιότιμοι εκπαιδευτές Χρόνια Πολλά,
Εύχομαι να είστε καλά εσείς και οι δικοί σας άνθρωποι!

Η καθυστέρησή μου να απαντήσω δεν οφείλεται σε υποτίμηση στο πρόσωπό σας, ούτε σε αυτά που αναφέρατε. Θεωρώ ιδιαίτερα ευχάριστο που ακόμη και σε αυτές τις δύσκολες μέρες οι εκπαιδευτές μας να παρακολουθούν τις ανησυχίες μας.

Όμως, την ίδια στιγμή μου κάνει εντύπωση πως γίνεται να εθελοτυφλείτε στα οξυμένα προβλήματα που αντιμετωπίζετε στο σύνολο σας οι εκπαιδευτές, αλλά και εμείς οι σπουδαστές των Δ.ΙΕΚ μεμονωμένες περιπτώσεις – αλήθεια ανεξήγητο – ανθρώπων που:
  • πληρώνονται μια – δύο φορές το χρόνο,
  • υπογράφουν συμβάσεις με καθυστέρηση,
  • γυρνούν από σχολείο σε σχολείο και από ΙΕΚ σε ΙΕΚ για να συμπληρώσουν ώρες,
  • είναι αναγκασμένοι – επειδή αγαπούν και τη δουλειά τους - να εξασφαλίζουν, στις περισσότερες περιπτώσεις οι ίδιοι με δικά τους λεφτά, τις σημειώσεις για τους σπουδαστές, τα αναλώσιμα και την υλικοτεχνική υποδομή (π.χ. Η/Υ) για να κάνουμε μάθημα και εργαστήρια.
Μας κάνει εντύπωση όταν μας ζητούν να “συνηθίσουμε στα παρεχόμενα”.
Μας κάνει εντύπωση όταν μας ζητούν να μην “παραπονιόμαστε”.
Μας κάνει εντύπωση όταν μας ζητούν να μας αρκεί ότι “το κράτος αυτά παρέχει”.

Δηλαδή μας καλούν να κλείσουμε τα μάτια και να βάλουμε πλάτη στις ελλείψεις που υπάρχουν και αποτελούν σοβαρό εμπόδιο για να μάθουμε ολοκληρωμένα την ειδικότητά μας.

Δηλαδή μας καλούν να μη διεκδικούμε όλα αυτά που οι γονείς μας κι εμείς έχουμε πληρώσει με χίλιους δυο τρόπους σε αυτό το κράτος για να μας παρέχονται.

Δηλαδή μας καλούν να σιωπήσουμε και να μη διεκδικήσουμε τα απαραίτητα για τη γνώση του επαγγέλματος και της ειδικότητας που έχουμε επιλέξει.




Άραγε, απορούμε στην Ελλάδα και στο εξωτερικό:
  • μήπως δεν έπρεπε να διεκδικούν ούτε οι γιατροί και οι νοσηλευτές προσλήψεις, αναγκαία μέτρα προστασίας, άνοιγμα νέων ΜΕΘ και ΜΑΦ κλπ που θα μπορούσαν να προστατεύσουν το πιο πολύτιμο αγαθό, την υγεία και τη ζωή του λαού;
  • μήπως δεν έπρεπε να διεκδικούν οι εργαζόμενοι στα super market, οι delivery, οι μεταφορείς, εργαζόμενοι σε άλλους χώρους δουλειάς μέτρα προστασίας, καλύτερες συνθήκες δουλειάς, ενάντια στις απολύσεις, στο χτύπημα των δικαιωμάτων;
Αλήθεια πως νιώθετε και πως τα βγάζετε πέρα με τις οικογένειές σας τόσο καιρό απλήρωτοι; Αλλά μια εικόνα, χίλιες λέξεις! Γιατί δεν θα ξεχάσουμε τη χαρά σας μπαίνοντας στην τάξη τη μέρα που σας είπαν στο τηλέφωνο ότι πληρωθήκατε φέτος (στην αρχή του χειμερινού εξαμήνου) για την προηγούμενη χρονιά!

Γιατί τελικά, αυτό που επιβεβαιώνεται είναι ότι το κράτος έχει άλλες προτεραιότητες! Για αυτό αντί να δίνει λεφτά στην παιδεία, στην υγεία, δίνει εκατομμύρια στις ιδιωτικές κλινικές, στους καναλάρχες κλπ, τη στιγμή που εμάς μας καλεί να ζήσουμε με το “υπέρογκο” ποσό των 800 ή 600 ευρώ (κι αυτά όσοι τα δικαιούνται).

Για εμάς όμως τους σπουδαστές, το να μάθουμε ολοκληρωμένα την ειδικότητα μας
, το 2020 με βάση τις τεχνολογικές δυνατότητες που υπάρχουν, σημαίνει τα αυτονόητα, δηλαδή:

  1. Να έχουμε βιβλία με ευθύνη του υπουργείου Παιδείας γιατί τα θεωρούμε ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ κι όχι με προσωπικά έξοδα των καθηγητών ή με δικά μας να μαθαίνουμε μέσα από σημειώσεις. Άλλωστε, αρκετοί καθηγητές επειδή αναγνωρίζουν κι οι ίδιοι το μεγάλο πρόβλημα της έλλειψης βιβλίων, μας προτρέπουν αναγκαστικά σε διάβασμα βιβλίων του υπουργείου ή της αντίστοιχης ειδικότητας π.χ. στην αισθητική του πρώην ΤΕΙ Αισθητικής, νυν ΠΑΔΑ.
  2. Σύγχρονα εργαστήρια με ευθύνη του υπουργείου Παιδείας σε όλες τις ειδικότητες και όλα τα Δ.ΙΕΚ. π.χ. Η/Υ για όλους τους σπουδαστές οι οποίοι να λειτουργούν και να “σηκώνουν” προγράμματα, αναγκαία για την ειδικότητα των Γραμματέων ανώτερων και ανώτατων στελεχών ή όλα τα αναγκαία κρεβάτια φυσικοθεραπείας (αφού μόνο τα δύο είναι αξιοπρεπή, ενώ το ένα είναι ελαττωματικό) και αφορά πάνω από 30 σπουδαστές, στατικό ποδήλατο που δεν λειτουργεί κ.α.!
  3. Δωρεάν αναλώσιμα με ευθύνη του υπουργείου Παιδείας και όχι να βάζουμε βαθιά το χέρι στην τσέπη π.χ. Ειδικότητα αισθητικής τα έξοδα μπορεί να φτάνουν έως και 200 ευρώ!!
  4. Να έχουμε καθηγητές σε όλα τα μαθήματα και να μην χάνονται μαθήματα όπως συνέβη στο α΄εξάμηνο της φυσικοθεραπείας στο μάθημα ¨Χειρουργική Ανατομία¨ επειδή δεν είχε βρεθεί καθηγητής.
  5. Να έχουμε πάσο όλοι οι σπουδαστές ανεξαρτήτως ηλικίας
  6. Να πληρωνόμαστε και να ασφαλιζόμαστε στην πρακτική μας άσκηση
  7. Να καταργηθεί η πιστοποίηση και να εξασφαλίζετε με την επιτυχή ολοκλήρωση της ειδικότητας στη σχολή, και μέχρι τότε να είναι δωρεάν για όλους
  8. Να λειτουργεί το site της σχολής και να υπάρχει ενημέρωση ανά τακτά διαστήματα από το υπουργείο Παιδείας και τη διεύθυνση του Δ.ΙΕΚ, πόσο μάλλον σε συνθήκες που υπάρχει ανασφάλεια στην πλειοψηφία των σπουδαστών για το εξάμηνο.
  9. Με ευθύνη του υπουργείου να εξασφαλιστεί η υλοποίηση της ασύγχρονης εκπαίδευσης. Δηλαδή ο απαραίτητος υλικοτεχνικός εξοπλισμός και internet σε κάθε σπουδαστή. Να διευκρινιστεί τι θα γίνει με το εξάμηνο και να μην έχουμε άγνοια σπουδαστές και καθηγητές.
Διεκδικούμε τα αυτονόητα! Δεν συνηθίζουμε στα λίγα!

Δεν επιλέξαμε το Δημόσιο ΙΕΚ ανάμεσα σε μια βεντάλια επιλογών, αλλά ούτε γιατί δεν παίρνουμε τα γράμματα, γιατί δεν έχουμε όνειρα για τη ζωή και για το μέλλον μας!
 

Γνωρίζαμε – όχι όλα γιατί άλλο είναι να το ζεις - τα προβλήματα, τις ελλείψεις. Άλλωστε δεν ήρθαμε σήμερα στον κόσμο!

Αλλά μην ξεχνάτε κι εσείς τις φαντασμαγορικές διαφημίσεις που παίζουν σε όλα τα ΜΜΕ από τέλος Αυγούστου, του Υπουργείου Παιδείας, όλων των κυβερνήσεων, που λες και έχουν γυριστεί στο Hollywood παρουσιάζουν υποδομές τελευταίας τεχνολογίας, γνώση στο ανώτερο επίπεδο και άμεση επαγγελματική αποκατάσταση!!

Έχουμε ζήσει και ζούμε καθημερινά τα προβλήματα και τις ελλείψεις στην προσπάθεια για το μεροκάματο, στο σχολείο που πήγαμε, στο σπίτι μας, στη ζωή μας συνολικότερα.

Για αυτό από την πρώτη μέρα στο Δ.ΙΕΚ ήρθαμε σε επαφή με το Σύλλογο σπουδαστών Δ.ΙΕΚ, επιδιώκουμε να είμαστε όλοι οι σπουδαστές του Δ.ΙΕΚ Κορυδαλλού ενωμένοι. Γιατί για εμάς η λύση για να να μάθουμε ολοκληρωμένα την ειδικότητά μας βρίσκεται στο συλλογικό αγώνα, στη συλλογική και δημοκρατική συζήτηση με τους συναδέλφους μας, αλλά και στην από κοινού διεκδίκηση με τους εκπαιδευτές μας.

Η πλειοψηφία των εκπαιδευτών άλλωστε έχει αποδείξει έμπρακτα ότι “είναι μαζί με τους σπουδαστές τους”, στηρίζοντας τα δίκαια αιτήματα μας, κατανοώντας πως στην καθημερινότητα μέσα στη σχολή, αλλά και έξω από αυτή υπάρχουν χιλιάδες λόγοι που μας ενώνουν. Άλλωστε κι εμείς ως σπουδαστές, αλλά και ο Σύλλογός μας διεκδικούμε και στηρίζουμε το αυτονόητο να πληρώνονται και να είναι ασφαλισμένοι, να έχουν μόνιμη και σταθερή δουλειά οι εκπαιδευτές μας. Καταγγέλλουμε σταθερά την ανασφάλεια στην οποία τους έχει η κυβέρνηση και το Υπουργείο.

“Απόντες” αξιότιμοι εκπαιδευτές στα μάτια μας, στις ανησυχίες και τα προβλήματα των σχολών μας είναι η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και η κυβέρνηση.

“Αδιάφορες ορδές” είναι τα επιτελεία της σημερινής κυβέρνησης που θα περάσουν από το Υπουργείο Παιδείας όπως πέρασαν και της προηγούμενης και της προ - προηγούμενης, δηλαδή προσθέτοντας μόνο προβλήματα και αδιαφορώντας για τους σπουδαστές και τις ανάγκες τους στην μάθηση.

Στην πραγματικότητα της καθημερινότητας αυτοί είναι απέναντί και στους σπουδαστές και στους εκπαιδευτές! Είναι δική τους ευθύνη, κρατική, και όχι ατομική του κάθε καθηγητή, του κάθε σπουδαστή πως λειτουργούν τα Δ.ΙΕΚ μας.
Δεν μπορούμε να απαντήσουμε μέχρι σήμερα, γιατί το Υπουργείο Παιδεία απαγορεύει την διαδικασία Γενικών Συνελεύσεων των σπουδαστών, γιατί μια σειρά μεμονωμένων διευθύνσεων βάζουν σοβαρά εμπόδια (π.χ. απειλές για απουσίες ή και βάζουν απουσίες, όπως συνέβη και στο Δ.ΙΕΚ Κορυδαλλού) στην προσπάθειά μς να πραγματοποιηθεί το αυτονόητο, δηλαδή να συζητάμε συλλογικά, δημοκρατικά και ελεύθερα όλοι οι σπουδαστές, γιατί όπως λένε δεν είναι δικαίωμά μας;

Ιδιαίτερα σε αυτές τις ανησυχητικές και δύσκολες για όλους μας μέρες, ο Σύλλογος σπουδαστών Δ.ΙΕΚ από την πρώτη στιγμή εξέφρασε την αλληλεγγύη του σε κάθε σπουδαστή και σε όλους τους εκπαιδευτές μας (με επιστολή του ίδιου του Προέδρουμόνο για αυτό τον σκοπό!). Αλλά και ότι παρά την καραντίνα, δεν αναστέλλουμε τη δράση μας!

Για αυτό θα συνεχίσουμε με κάθε πρόσφορο τρόπο να διεκδικούμε για τις σχολές μας τα καλύτερα, αυτή είναι η μόνη υπεύθυνη στάση απέναντι στη ζωή μας, αλλά και να στηρίζουμε και κάθε εργαζόμενο, κάθε κλάδο που διεκδικεί για καλύτερες συνθήκες δουλειάς, ζωής, υγείας.

Τέλος, αφού σας ευχαριστήσω και πάλι για την προσοχή που δείξατε στην επιστολή μου, να σας επιβεβαιώσω πως ούτε εγώ, ούτε κανείς σπουδαστής απ’όσο μπορώ να γνωρίζω δεν θεωρεί υπεύθυνο κανέναν εκπαιδευτή για την απαράδεκτη κατάσταση στις υποδομές και στον τρόπο εκμάθησης, αφού η κατάσταση αυτή αποκρυσταλλώνει τις αποφάσεις του Υπουργείου και της κυβέρνησης. Αντίθετα κι εγώ και οι συνάδελφοί μου στο Δ.ΙΕΚ θεωρούμε πως οι περισσότεροι εκπαιδευτές μας δίνουν πολλά παραπάνω από τις δυνατότητες που τους παράσχει το Υπουργείο και το κάνουν για εμάς, το γνωρίζουμε και τους ευχαριστούμε μέσα από την καρδιά μας.

Με αφορμή αυτήν την επιστολή θα ήθελα να στείλω τις θερμότερες ευχές μου στους συναδέλφους μου και τους εκπαιδευτές μας! Χρόνια Πολλά και καλά για όλους μας, με υγεία, αξιοπρέπεια και το κεφάλι ψηλά για τη ζωή που μας αξίζει!
 


Όλα τα παραπάνω ζητήματα που θίγω είναι με την σύμφωνη γνώμη των συναδέλφων μου σπουδαστών που συσπειρωνόμαστε στην Επιτροπή Αγώνα της σχολής μας.


Χάρης Ευθύμερος, εργαζόμενος σπουδαστής του Δ.ΙΕΚ Κορυδαλλού,

Επιτροπή Αγώνα σπουδαστών Δ.ΙΕΚ Κορυδαλλού
24/4/2020