Το ΔΣ του ΣΥΣΔΙΕΚ Αττικής δημοσιεύει αυτούσια την επιστολή συναδέλφου σπουδαστή από τη ΣΑΕΚ ΕΚΑΒ σχετικά με την πρακτική του άσκηση.
Εδώ και 1,5 χρόνο οι σπουδαστές των αντίστοιχων σχολών και ο Σύλλογος έχουμε προχωρήσει σε μια σειρά από δράσεις για να κατακτήσουμε την πληρωμή της πρακτικής άσκησης για τα ΣΑΕΚ Υγείας. Πραγματοποιήθηκε κοινός συντονισμός, συλλογή υπογραφών, συμμετοχή σε κινητοποιήσεις στο Υπ Υγείας. Το δίκαιο αίτημά μας υπέγραψαν και έκαναν δικό τους οι συνάδελφοί μας μέσα από τα σωματεία των νοσοκομείων και του ΕΚΑΒ. Δημοσιεύσαμε και προωθήσαμε τις διεκδικήσεις μας σε κόμματα στη Βουλή και το ΚΚΕ έχει κάνει μέχρι τώρα 3 αντίστοιχες ερωτήσεις στη Βουλή.
Ο Υπ Υγείας δήλωσε κατά τη συζήτηση της πρώτης ερώτησης: “Έχω δώσει εντολή στις υπηρεσίες, διερευνούμε την δυνατότητα και νομίζω θα το πετύχουμε, να εντάξουμε στο ΕΣΠΑ 21-27, την αποζημίωση της πρακτικής άσκησης των σπουδαστών των ΣΑΕΚ, γιατί αποδέχομαι πλήρως ότι 960 ώρες είναι αρκετές για να το κάνεις χωρίς καμία αμοιβή", "Άμεσα θα είμαστε έτοιμοι να ανακοινώσουμε τη σχετική ένταξη του προγράμματος". (07.05.2025). Κατά τη συζήτηση της δεύτερης ερώτησης για το αντίστοιχο θέμα 7 μήνες μετά, στις 07.11.2025 ο Υπουργός Υγείας ανέφερε πως η αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Υγείας έχει υποβάλλει αίτημα και αναμένει το Υπ. Οικονομικών λέγοντας μάλιστα αυτολεξεί ο κ. Γεωργιάδης “είναι θέμα κάποιων ημερών”.
Μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα, πέρα από τη δημοσίευση μιας πράξης το Φλεβάρη του 2026 που δεν έλυσε τίποτα! Βέβαια όταν θέλουν κυβέρνηση και Υπουργεία να χρηματοδοτήσουν μεγάλους ομίλους ή να τους απαλλάξουν από τη φορολογία τα πάντα γίνονται στο άψε σβήσε, όταν θέλουν να αφαιμάξουν τις οικογένειές μας με τους φόρους δεν τους σταματάει τίποτα! Δυσκολεύονται μόνο όταν πρέπει να μας δώσουν αυτά που δικαιούμαστε γιατί τα θεωρούν περιττό κόστος! Το Υπ Υγείας, ο Υπουργός και συνολικά η κυβέρνηση έχουν ευθύνη που αφήνουν τους σπουδαστές και τις οικογένειές τους ξεκρέμαστες, να δουλεύουν απλήρωτοι και μετά για να επιβιώσουν να δουλεύουν μαύρα μέχρι να εξοντωθούν!
Οι σπουδαστές δεν είμαστε σκλάβοι! Να απαντήσει τώρα ο Υπουργός – να θεσμοθετήσει την πληρωμή της πρακτικής άσκησης στο 100% του κατώτατου μισθού ανά ειδικότητα με πλήρη ένσημα και ασφάλιση!
Επισυνάπτουμε ολόκληρη και αυτούσια την επιστολή:
“Παρακαλώ τον Σύλλογο να δημοσιεύσει το κείμενό μου και να το στείλει σε όλους τους αρμόδιους
Είμαι σπουδαστής στη ΣΑΕΚ ΕΚΑΒ στο τελευταίο εξάμηνο. Η σχολή μου υπάγεται στο Υπουργείο Υγείας και όπως είναι γνωστό χρειάζεται να κάνω την πρακτική μου (960 ώρες στο πλήρωμα του ΕΚΑΒ) για να μπορέσω να ολοκληρώσω τις σπουδές μου.
Η πρακτική μας άσκηση είναι απλήρωτη και πρέπει να την ολοκληρώσουμε με 6ωρες ή 8ωρες βάρδιες, με βάση τη δήλωση της σχολής δεν μπορούμε να αντικαταστήσουμε την πρακτική μας με ένσημα από την εργασία μας και ούτε μπορούμε να είμαστε ασφαλισμένοι σε άλλο εργοδότη και να δουλεύουμε όσο κάνουμε την πρακτική μας.
Η οικογένειά μου δεν μπορεί να επιβιώσει αν εγώ δεν δουλεύω και δεν στηρίξω το οικογενειακό εισόδημα. Ήδη παράλληλα με τις σπουδές μου δουλεύω κανονικό 8ωρο. Για να μπορέσω να επιβιώσω θα πρέπει να κάνω 8ωρη ή 6ωρη βάρδια στην πρακτική και μετά να δουλεύω άλλες 8 ή 6 ώρες για να μπορώ να ζήσω και μάλιστα μαύρα.
Αν δεν τελειώσω έγκαιρα την πρακτική μου θα χάσω την προθεσμία και δε θα μπορέσω να δώσω τις εξετάσεις του ΕΟΠΕΠ και θα πάνε 2 χρόνια σπουδών τσάμπα. Όταν ζήτησα βοήθεια από τη σχολή μου, το μόνο που μου είπαν είναι να πάω σε ιδιωτική σχολή! Αλήθεια αυτή είναι η απάντηση σε όλους εμάς που σπουδάζουμε στις Δημόσιες ΣΑΕΚ Υγείας;
Όσοι σπουδάζουμε στα ΣΑΕΚ Υγείας είμαστε σε απόγνωση και ζούμε σε μια μόνιμη αβεβαιότητα για το αν θα καταφέρουμε να τελειώσουμε τη πρακτική μας και να επιβιώσουμε. Πώς μας ζητάτε ακριβώς να κάνουμε τη πρακτική μας; Να την κάνουμε απλήρωτοι και να μην ξέρουμε αν στο τέλος του μήνα θα έχουμε να φάμε; Όλες οι επιλογές που μας δίνετε οδηγούν σε αδιέξοδα.
Κύριε Υπουργέ και αρμόδιοι, μπορείτε με υπευθυνότητα να μας απευθυνθείτε και να μας απαντήσετε για το πώς πρέπει εμείς να προχωρήσουμε; Μπορείτε να μας απαντήσετε γιατί συνεχίζει να συμβαίνει η αδικία της απλήρωτης πρακτικής; Θεωρείτε ότι μπορούμε να δουλεύουμε 66 ή 70 ή και παραπάνω ώρες την εβδομάδα και να μην καταρρεύσουμε; Πιστεύετε ότι μπορούμε να ανταπεξέλθουμε στις απαιτητικές βάρδιες του ΕΚΑΒ και στην μεγάλη ευθύνη που αναλαμβάνουμε απέναντι στους συνανθρώπους μας με τέτοιες συνθήκες;
Σε λίγες μέρες θα πρέπει να αποφασίσω αν θα ξεκινήσω την πρακτική μου, μπορείτε να μου πείτε τι θα κάνω;
Ν.”
