Τετάρτη 27 Μαΐου 2026

Ανακοίνωση για τους 6 θανατους εργατών στον βωμό του κερδους


Κάθε μέρα και ένα νέο εργοδοτικό έγκλημα - Ακήρυχτος πόλεμος στην εργατική τάξη για τα κέρδη


Κάθε μέρα που ξημερώνει στην Ελλάδα του 2026, η εργάτρια και ο εργάτης που φεύγει το πρωί για δουλειά δεν ξέρει αν θα γυρίσει το βράδυ στο σπίτι και στην οικογένειά του. Ο λογαριασμός των εργοδοτικών εγκλημάτων μετράει μόνο τις τελευταίες μέρες έξι δολοφονημένους εργαζόμενους.


Πρόκειται για ακήρυχτο πόλεμο που διεξάγουν εργοδοσία και κυβέρνηση ενάντια στην εργατική τάξη, έναν πόλεμο που μετράει νεκρούς και σακατεμένους κάθε μέρα στον βωμό του κέρδους. 


Οι χώροι δουλειάς έχουν γίνει παγίδες θανάτου. Δεκάδες είναι οι τραυματίες σε εργοτάξια, βιομηχανίες, μεταφορές, υπηρεσίες, εκεί όπου η εντατικοποίηση και τα ατέλειωτα ωράρια έχουν γίνει η «κανονικότητα».


Οι σπουδαστές ξέρουμε ήδη καλά την κατάσταση που επικρατεί στους χώρους δουλείας μας, στους χώρους που κάνουμε την πρακτική μας και στις ΣΑΕΚ μας. Και ξέρουμε καλύτερα, πως ο μόνος τρόπος να κατακτήσουμε όσα δικαιούμαστε είναι η οργάνωση μας στον Σύλλογο Σπουδαστών, στα εργατικά μας σωματεία και στα συνδικάτα.


Οι νέοι σπουδαστές και εργαζόμενοι το κάνουμε ξεκάθαρο-δεν μας λείπει ούτε η «κουλτούρα ασφάλειας» όπως είπε με θράσος ο υφυπουργός Εργασίας Καραγκούνης, από το βήμα της Βουλής, ούτε να δουλεύουμε 10ωρα σε τέσσερις μέρες, όπως προτείνει το ΠΑΣΟΚ, αλλά από 7ωρο – 5ήμερο – 35ωρο και ΣΣΕ με ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς, μέτρα προστασίας της υγείας και της ζωής μας


Ενδεικτικά αναφέρουμε τα εργοδοτικά εγκλήματα αυτών των ημερώνόχι ως μια απλή καταγραφή τραγικών περιστατικών, αλλά ως αποδεικτικό υλικό για το μέγεθος του εγκλήματος που συντελείται καθημερινά στους χώρους δουλειάς. Για να φανεί καθαρά ότι πίσω από κάθε νεκρό, κάθε σακατεμένο, βρίσκεται η ίδια αιτία, η πολιτική που θυσιάζει την υγεία και τη ζωή των εργαζομένων για την κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων:


Σάββατο 16 Μάη:

54χρονος εργάτης, ενώ δούλευε σε έργα αποκατάστασης στη Νίψα του Έβρου, σε εκτάσεις που επλήγησαν από τη μεγάλη πυρκαγιά του 2023, αισθάνθηκε αδιαθεσία και έχασε τις αισθήσεις του.


Δευτέρα 18 Μάη:

Θανατηφόρο εργατικό δυστύχημα, λίγο μετά τις 10 το πρωί, όταν 52χρονος, πατέρας 3 παιδιών, μόνιμος τεχνικός του ΔΕΔΔΗΕ, κατά τη διάρκεια εργασιών συντήρησης σε υπαίθριο υποσταθμό του Διαχειριστή Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ), στην οδό Ηλία Ζερβού και Καυταντζόγλου στα Κάτω Πατήσια Αθήνας, χτυπήθηκε από μέση τάση, με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του.


Στη Βουνοπλαγιά Ιωαννίνων, σε έργα ομβρίων υδάτων, 46χρονος οικοδόμος, πατέρας ενός παιδιού, έχασε τη ζωή του όταν καταπλακώθηκε από χώματα μέσα σε φρεάτιο, κατά τη διάρκεια εργασιών τοποθέτησης τσιμεντοσωλήνων. Όπως φαίνεται, το «ατύχημα» θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί αν είχε τοποθετηθεί εκεί που έπρεπε και όπως έπρεπε ένα προστατευτικό τελάρο, ώστε να μην υποχωρήσει ο όγκος χωμάτων που πλάκωσε τον εργάτη. Όμως, όπως καταγγέλλει το Συνδικάτο και οι εργάτες, αυτό θα «κόστιζε» περισσότερο στον εργολάβο…



Τρίτη 19 Μάη:

53χρονος εργάτης από τη Νέα Αρτάκη, σκοτώθηκε στις εγκαταστάσεις της επιχείρησης αλουμινίου «Viomal», του ομίλου Στασινόπουλου, στο Βατώντα Εύβοιας.


Τετάρτη 20 Μάη:

Στο εργοτάξιο της «Ελληνικός Χρυσός ΑΕ» στις Σκουριές Χαλκιδικής, 63χρονος συνάδελφος εργαζόμενος στην «ΙΝΤΕΡΚΑΤ ΑΕ», οδηγός μηχανήματος βαρέως τύπου, άφησε την τελευταία του πνοή μετά από ανακοπή.

Πέμπτη 21 Μάη:

Εργαζόμενος με την ιδιότητα του επιστάτη στην επιχείρηση «Ύφανση – Δούμας», στη Νέα Φιλαδέλφεια, σκοτώθηκε κατά τη διάρκεια εργασιών στη γκαραζόπορτα της επιχείρησης.


Ο κατάλογος είναι μακρύς! Φτάνει πια η εργατική τάξη να χύνει το αίμα της για τα κέρδη των αφεντικών!

Οι Σπουδαστές δεν θα μείνουμε θεατές- Δυναμώνουμε τον Σύλλογο μας, οργανωνόμαστε στα Συνδικάτα και τα σωματεία μας!


Τετάρτη 20 Μαΐου 2026

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΑΕΚ ΜΕΤΑΞΟΥΡΓΕΙΟΥ

Δευτέρα 18 Μαϊου 2026

Στη Σαεκ Μεταξουργείου πραγματοποιήθηκε παρέμβαση από το σύλλογο και τους σπουδαστές με αφορμή τη διακοπή φοιτησης μιας συναδελφισσας μας εξαιτίας υπέρβασης του οριου απουσιών λόγω προβλημάτων υγείας. Η διεύθυνση ισχυρίζεται ότι δεν μπορεί να βοηθήσει κάπου στην κατάσταση και πρέπει να απευθυνθούμε σε άλλους αρμόδιους!

Η σπουδαστές έχουμε να απευθύνουμε ένα ερώτημα στους διευθυντές και όλους τους αρμόδιους: 

ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΟΡΟΎΜΕ ΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΟΥΜΕ ΤΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΕΠΕΙΔΗ ΑΡΡΏΣΤΗΣΑΜΕ;

ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΟΡΟΎΜΕ ΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΌΤΗΤΑ ΜΑΣ ΕΠΕΙΔΉ ΝΟΣΗΛΕΥΟΜΑΣΤΕ ΕΧΟΝΤΑΣ ΧΑΡΤΊ ΑΠΟ ΤΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΊΟ;

ΠΟΥ ΘΑ ΠΑΕΙ ΑΥΤΗ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ;

1. ΑΠΑΙΤΟΎΜΕ ΝΑ ΜΗΝ ΚΌΒΕΤΑΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΣΥΝΆΔΕΛΦΟΣ ΜΑΣ ΣΤΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΑΠΟ ΑΠΟΥΣΊΕΣ ΕΞΑΙΤΊΑΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΥΓΕΊΑΣ 

2. ΑΠΑΙΤΟΎΜΕ ΑΎΞΗΣΗ ΤΟΥ ΟΡΊΟΥ ΑΠΟΥΣΙΩΝ ΣΤΟ 30% ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ

3. ΑΠΑΙΤΟΎΜΕ ΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΟΎΝΤΑΙ ΟΙ ΑΠΟΥΣΊΕΣ ΓΙΑ ΛΌΓΟΥΣ ΑΣΘΈΝΕΙΑΣ 

Τετάρτη 13 Μαΐου 2026

AΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΔΣ ΤΟΥ ΣΥΣΔΙΕΚ ΑΤΤΙΚΗΣ

Την Πέμπτη 7 Μαΐου συνεδρίασε το ΔΣ του συλλόγου με θέμα την συμμετοχή μας στην Μαραθώνια Πορεία Ειρήνης , στηρίζοντας την ΕΕΔΥΕ (Ελληνική Επιτροπή για την Διεθνή Ύφεση και Ειρήνη) όπου καλεί τον λαό και την νεολαία να δώσουν αγωνιστικό παρών στο Πανελλήνιο διήμερο αντιμπεριαλιστικής δράσης στις 16 με 17 Μαΐου. Φέτος η Μαραθώνια Πορεία Ειρήνης θαπραγματοποιηθει Κυριακη 17 Μαη και θα καταλήξει στο Σύνταγμα, όπου θα εξελιχθεί σε μια μεγάλη διαδήλωση, με πλούσιο καλλιτεχνικό πρόγραμμα. Η εκκίνηση, όπως κάθε χρόνο, θα δοθεί στις 8 π.μ. από τον Τύμβο Μαραθώνα, και ο τερματισμός θα γίνει στις 8 μ.μ. στην πλατεία Συντάγματος. Σε μία περίοδο που οι πολεμικές συγκρούσεις κλιμακώνονται διεθνώς, με τη χώρα μας, με ευθύνη της κυβέρνησης της ΝΔ και των άλλων κομμάτων του «Νατοϊκού» και «Ευρωπαϊκού» «μονόδρομου», να εμπλέκεται ολοένα και βαθύτερα σε επικίνδυνους σχεδιασμούς, χρειάζεται να δυναμώσει η φωνή των εργατών και του λαού. Όλα αυτά τα κόμματα έχουν μετατρέψει την Ελλάδα σε ορμητήριο του θανάτου με στόχο τους λαούς της περιοχής για να υπηρετήσουν τα συμφέροντα κάποιων λίγων, των ελλήνων εφοπλιστών, τραπεζιτών, μεγαλοκατασκευαστών κλπ ενάντια στους ανταγωνιστές τους. Δεν αποδεχόμαστε να πληρώνουμε τους πανάκριβους εξοπλισμούς και την αποστολή στρατιωτικού υλικού στο εξωτερικό που καμία σχέση δεν έχουν με την άμυνα της χώρας μας. Δεν αποδεχόμαστε να “κόβουν” λεφτά από την χρηματοδότηση των σπουδών μας για να “ταϊζουν” τις πολεμικές μηχανές. Εμεις οι σπουδαστες κανενα συμφερον δεν εχουμε απο την εμπλοκη της χωρας μας στον πολεμο . Καλούμε κάθε σπουδαστή και σπουδάστρια να συμμετεχει μαζικά στις κινητοποιήσεις του αντιπολεμικού διημέρου (16-17 Μάη) και στη Μαραθώνια πορεία Ειρήνης . Email: sysdiek@gmail.com Facebook: Σύλλογος Σπουδαστών Δημοσίων ΙΕΚ Αττικής Instagram: sysdiek_attikisBlog: sysdiek-attikis.blogspot.gr Για πληροφορίες σχετικά με την συμμετοχή Τηλ:6976810784 (Μαριάνα Τρίκογλου Πρόεδρος) 6970505176 (Θοδωρής Δέμπι Αντιπρόεδρος) Το ΔΣ του Συλλογου